Potrzebny jest jakiś system służący w miarę jednolitemu nazywaniu tras w kategorii Trasy w przygotowaniu i w dziale Gotowe trasy. Nie musi to być ten sam system tu i tu, ale musi on spełniać takie role jak:
możliwość łatwego odwołania się do trasy w dyskusji w innym miejscu (np. nadanie jej numeru) + województwo,
identyfikacja statusu trasy - w przygotowaniu (poziom przygotowania widoczny na pierwszy rzut oka) - być może w tym celu można użyć mechanizmu Solved na discourse https://www.discourse.org/plugins/solved.html:
trasa narysowana tylko na mapie, do sprawdzenia, w trakcie weryfikacji i pracy nad nią (np. prefiks T),
trasa sprawdzona i zatwierdzona przez redaktora regionu (np. prefiks S),
rodzaj trasy określający czy jest to pętla czy wracamy tą samą drogą po swoich śladach,
długość trasy
Miejsce startu oraz charakterystyczny lub najdalej wysunięty punkt trasy
Moja wstępna propozycja jest taka:
Status trasy: prefiksy P - w przygotowaniu, T - faza testów, S - sprawdzona
Numer kolejny trasy: 01, 02, 03 itp + oznaczenie województwa (np. pierwsza litera z tablicy rej).
Rodzaj trasy: Pętla i Nitka
Długość w kilometrach
Start i punkt charakterystyczny w postaci nazw miejscowości.
Mogło by to wyglądać tak (świętokrzyskie):
trasa w przygotowaniu: T01 | PT | Pętla | Dębska Wola-Sobków | 45 km
ad 1
mamy linki do tematów, powinno wystarczyć
ad 2 wprowadziłem tag przypisany do kategorii nowa trasa,
tutaj link do tagów co robią za statusy https://forum.rat-adv.com/tag_groups/1
ad 3 może być w opisie trasy
ad 4 może być nazwie pliku
trzeba rozróżnić nazwę tematu, treść tematu, nazwę pliku gpx (co na nią się składa)
proponuję aby w temacie było np:
Pętla: Dębska wola-Sobków, 45 km
w body tematu dodatkowe informacje
plik gpx
petla debska-wola, sobkow, 45km,arren
Może by zrobić formatke dla body tematu tak żeby każdy robił to kopiuj wklej i dodał tylko własny tekst. Chodzi o bardziej wartościowy pierwszy post, niż jedno zdanie i gpx. Formatke można podpiąć na górze działów. Myślę, że to już czas aby zacząć bardziej dbać o część merytoryczną tras a nie tylko hurtowe ich wrzucenie. Nawet jeśli to możliwe, posty mógłby by być moderowane, czyli pojawiają się tylko kiedy spełniają opis jak niżej.
Formatka:
Wrzuć zrzut ekranu z ogólną mapa trasy (my możemy dodać przykład oraz link do poradnika z gpx studio jak zrobić zrzut aby ułatwić to autorowi, ewentualnie dodać max rozdzielczość jpg)
Opisz bardzo szczegółowo trasę pod kątem walorów natury i przyrody, fajnych miejsc do zwiedzania, punkty widokowe, miejsca na noclegi i wszystkiego co uważasz za ciekawe na trasie. Sprawdź jak to powinno wyglądać (i tutaj link to ładnego i rozbudowanego opisu już istniejącej trasy)
Napisz w bardziej rozbudowany sposób jaka była trudność tras, opisz miejsca bardzo trudne lub możliwe lokalne utrudnienia, wszystko co pomoże innemu użytkownikowi na lepsze przygotowanie się do trasy.
Załącz plik gpx
–
To praktycznie gotowy przykład, ale można go rozbudować, zmienić kolejność punktów itp.
Zgadza się, dlatego ja wszystkie swoje trasy opisuję w schematyczny sposób:
Opis (krótki) - tzn. highlighty trasy oraz kilka zdań, które od razu pozwolą na zrozumienie jakiego typu jest to trak, oraz screenshot z gpx.studio (idealnie byłoby wstawić ten interaktywny widżet, ale nie umiem z tego korzystać - jeżeli ktoś umie to prośba o info na priv)
Legalność - czy mam wątpliwości co do legalności
Informacje dodatkowe - jakim motocyklem przejechana, na jakich oponach, kiedy
GPX
Opis (szczegółowy) - krok po kroku interesujące miejsca na trasie, zmiany nawierzchni, trudniejsze odcinki
Punkt legalność zostawiłbym jako ustawienie statusu. Jak dla kartografa znaczy że trzeba sprawdzić, jak dla zawiadowcy znaczy że autor jest kartografem i sam sobie sprawdził (widać to przy odznakach użytkownika), jak lokalna znaczy że nic z tym nie robimy.
I kolejny element do body a propos atrakcyjność tras, wiem że w przyszłości dobrze by było wprowadzić system ocen punktowych … ale póki co możemy wykorzystać to co mamy … czyli “serduszko” przy postach. Można np. to dodać do formatki stały tekst na końcu bardziej go oznaczając:
–
Punkty 1-4 jak wyżej
Przejechałeś tą trasę? Jeśli Ci się spodobała zagłosuj na nią klikając w serduszko w pierwszym poście.
Widzę, że jak się tworzy nowy temat to jest już krótka podpowiedź w body tematu, więc można to po prostu rozbudować.
–
Wrzuć zrzut ekranu z ogólną mapa trasy (my możemy dodać przykład oraz link do poradnika z gpx studio jak zrobić zrzut aby ułatwić to autorowi, ewentualnie dodać max rozdzielczość jpg)
Opisz bardzo szczegółowo trasę pod kątem walorów natury i przyrody, fajnych miejsc do zwiedzania, punkty widokowe, miejsca na noclegi i wszystkiego co uważasz za ciekawe na trasie. Sprawdź jak to powinno wyglądać (i tutaj link to ładnego i rozbudowanego opisu już istniejącej trasy)
Napisz w bardziej rozbudowany sposób jaka była trudność tras, opisz miejsca bardzo trudne lub możliwe lokalne utrudnienia, wszystko co pomoże innemu użytkownikowi na lepsze przygotowanie się do trasy.
Dołącz kilka zdjęć prezentujących to jak wygląda trasa i jakość dróg, ciekawe miejscówki i widoki, trudne miejsca itp.
(opcjonalnie) Legalność - wskaż ewentualnie problemy i wątpliwości co do legalności trasy
Mapa trasy - dołącz zrzut ekranu z ogólną mapą trasy tak, aby można było zapoznać się z okolicą bez pobierania pliku gpx.
Opis trasy - opisz bardzo szczegółowo trasę pod kątem walorów natury i przyrody, fajnych miejsc do zwiedzania, punktów widokowych, miejsca na noclegi i wszystko to, co uważasz za ciekawe na trasie.
Trudność trasy - oprócz tagów w temacie, napisz także w bardziej rozbudowany sposób jaka była trudność trasy, jakim motocyklem się poruszałeś, opisz miejsca bardzo trudne lub możliwe lokalne i czasowe utrudnienia.
Zdjęcia - dołącz kilka zdjęć prezentujących to jak wygląda trasa i jakość dróg, ciekawe miejscówki i widoki, trudne miejsca itp.
(opcjonalnie) Legalność - wskaż ewentualnie problemy i wątpliwości co do legalności trasy, pomoże to kartografowi szybciej zweryfikować trasę.
Panowie, od czasu do czasu w robocie muszę przeszkolić pracowników, wymagane jest przed szkoleniem przeczytanie instrukcji. Ludzie mimo tego, że jest to robota (czyli sytuacja, że jak nie przeczytasz to pokazujesz, że masz wylane i możesz nie dostać umowy na czas nieokreślony) to mają wywalone i nie czytają. Miałem teraz trochę czasu, żeby nadrobić i poczytać to co jest na forum. Generalnie rozrasta się w kierunku państwa w państwie z mega biurokracją. Przecież im więcej zasad tym większa niechęć (szczególnie u Polaków, taka nasza postsocjalistyczna mentalność) a ktoś przestrzegania tych zasad będzie musiał pilnować i w ten sposób aparat biurokratyczny się rozrasta. A dopiero co stwierdziliśmy, że nie ma rąk do pracy na forum.
Tak, RATs nie jest dla każdego i nigdy nie miał taki być.
Nie wiem o jaką biurokrację chodzi? Jak dla mnie te wymogi i zasady są od początku takie same. Jedynie teraz dopiero zostały spisane jako jeden dokument pdf stąd może być powstało wrażenie, że powstały jakieś nowe regulacje. Wcześniej te informacje były prostu nie zbyt czytelne i rozproszone.
“RATs nie jest dla każdego i nigdy nie miał taki być.” ok to cofam swój wpis, może bądź fair i na FB oznajmi wszystkim, że RATS to kasta, zanim zaczną poświęcać czas na ten projekt.
Jeśli ktoś przejdzie proces rejestracji aby uzyskać dostęp do forum, znaczy że już ma dość dobry potencjał, doze zaparcia i wytrwałości
Bardzo dobrze, że powstał ten pdf z zebranymi zasadami i jest przypięty na grupie. Ma właśnie formę ogłoszenia i teraz na dzień dobry można się zderzyć z zasadami i ocenić czy ktoś chce się pakować do tej “sekty”.
No ale w czym ta biurokracja? Ogólnie ze wszystkim czy coś konkretnego?
Ok, taki przykład. Ktoś wrzuca trasę, ale nie stosuje się do nazewnictwa, o którym tutaj piszemy (1 wpis z tego wątku). Czy ta trasa zostanie dopiero przyjęta jak zmieni tytuł na poprawny? Jeżeli tak to, ktoś musi ten tytuł zweryfikować. I w ten sposób powstaje łańcuszek, od biurka do biurka, dokładamy pracy wrzucającemu trasę i Redaktorowi bo oprócz merytorycznej weryfikacji samej trasy jeszcze musi zweryfikować poprawność “nazwy trasy”. Ten watek zaczyna się od pomysłu takiego jak poniżej:
trasa w przygotowaniu: T01 | PT | Pętla | Dębska Wola-Sobków | 45 km
A przecież trasy umieszczamy w odpowiednich katalogach, które już same w sobie stanowią filtrowanie. Jest katalog na trasy “do zatwierdzenia” i na trasy “zatwierdzone”.
Uwaga, nie mówię, że prefiksy są złe, sam z nich korzystam w pracy na co dzień i są bardzo przydatne, problem polega na tym, że robię to 5 dni w tyg i od 8 do 16, po prostu znam je na pamięć. A RATs ma trochę inną formułę funkcjonowania. Za jakiś czas może się okazać, że potrzeba będzie szkolenia robić, żeby się połapać. Fajnie, że zasady są spisane i dostępne w PDF, ale Panowie to jest 11 stron, to naprawdę jest konkret.
Nie chce wyjść na krytykanta, porządek zawsze ma sens, może uda się napisać automat, który będzie tworzył nazwę trasy na podstawie nagłówka, formularza wypełnianego podczas wgrywania trasy. Taki automat ale to kolejna rzecz do zrobienia i tak wszystko zaczyna się rozrastać. Ok zamknijmy wątek, luźne przemyślenia podałem bo też nie chodzi o to, żebyśmy sobie tu z dzióbków pili, także bez urazy jakby co.
A to nie zauważyłem żeby ktoś stosował tego nazewnictwa tras Jak będzie wizualizacja tras w serwisie to nazwa będzie miała drugorzędne znaczenie bo jak będę jechał do innego woj. to nazwy miejscowości i tak nie wiele powiedzą, jeśli nie będą to jakieś duże miasta.
… no jeszcze w regulaminie nie ma zapisu o konieczności stosowania nazewnictwa ale może się pojawi kiedyś, tak czy inaczej sa + i - jak zawsze, ja już swój kamyczek wpieprzyłem do tego ogródka i jak mówiłem, podkreślam, że mogę się mylić