Jest to część forum RATs, gdzie TETowicze będą mogli zarządzać utrzymaniem tras TET ich legalnością, nowymi wersjami tras, czy szukaniem objazdów
ogólny film co i jak jest tutaj: tet weryfikacja przejezdności - YouTube
Kategoria posiada podkategorie po jednej dla każdej nitki TET
W każdym z tych kategorii będziemy pracować z odpowiednimi nitkami TET.
Mamy dwie główne role
- Zwiadowca, odpowiada za weryfikację legalności trasy w realu
- Kartograf, odpowiada za integrację traków dostarczanych przez zwiadowców
Organizacja topiku jest taka:
1.W postach pod kategorią danej nitki TET umieszczamy topik z sytuacją problematyczną na TET
wrzucamy zrzuty ekranu, zdjęcia, link do profilu osoby zgłaszającej, czyli wszystko to co może nam pomóc w wyznaczaniu korekty trasy. Taki wpis powoduje uruchomienie działań szukania nowego legalnego objazdu,
2. Kartograf może wyznaczyć objazd na mapach co powinien objechać zwiadowca,
3. Zwiadowca może po prostu znaleźć go w terenie, nie czekając na Kartografa
3. Kartograf weryfikuje legalność traka dostarczonego przez Zwiadowcę, umieszcza post z poprawioną całą trasą TET, i informuje Mirka Antoniewicza lub Piotra Sucha, aby przekazać nową trasę do publikacji na www
Zwiadowcy w odpowiedziach pod postem wrzucają:
- nagrany gpx z trasy
- wytłumaczenie dotyczące objazdów, jeśli były, w ramach wytłumaczenia powinien być zrzut ekranu pozwalający kartografowi zorientować się w lokalizacji objazdu
- ew. zdjęcia pokazujące objazd
- ew. poi na gpxach z lokalizacjami objazdów (jeśli zwiadowca potrafi to nanieść)
- Jeśli zwiadowca chce przejechać jakiś fragment, było by dobrze aby na Messengerze napisał że bedzie jechał skąd i dokąd, aby nie jeździć po 2 x tego samego
Zwiadowcy i Kartograf powinni zaznajomić się z tym topikiem
pozwala on na weryfikację legalności trasy (szczególnie w chwili wyznaczania objazdu) jest to niezbędne aby nie wyznaczyć nie legalnego objazdu
Zwiadowcy powinni zaznajomić się z tym topikiem
czyli jak ogarniać osmanda do jazdy w off i jak nagrywać gdzie jedziemy.
Kartograf (Zwiadowcom też by się przydało) powinien zapoznać się z tym topikiem
tłumaczy on jak używać gpx studio
zasady wyznaczania/weryfikacji trasy, ogólnie można by je nazwać zdroworozsądkowei z poszanowaniem innych:
- jak się da to daleko od domostw,
- nie prowadzimy tam gdzie są jakieś zakazy
- celujemy przejezdność na motocykl typu Tenere 700
- staramy się uniknąć bardzo trudnych fragmentów, brodów, a jeśli taki musi być to jakiś objazd jest potrzebny
- unikanie jazdy pograniczu rezerwatów obszarów chronionych,
- nie wytyczamy tras po wałach przy zbiornikach wodnych,
- absolutnie trasa nie może przebiegać przez czyjąś posesję lub podwórko.
Narzędzia kartografa i co powinien robić:
- gpx studio
- program do pokazywania graficznie ile traków przejechaliśmy, on robi takie pokolorowane gpx
- Monitoruje wrzuty na topikach tras, pobiera gpxy, i uaktualnia główną trasę o zmiany
- Narzędziem robi kolorową mapkę, i rezultaty publikuje dla zwiadowców na Messengerze i co jakiś czas na stronie TET aby zagrzewać do pracy, budować oczekiwanie i ew. rekrutować następnych chętnych do pomocy
trochę info jest też w tym poście:Trans Euro Trail (TET) - Polska / Poland | Facebook