Modyfikacje w KTM 690
W zeszłym roku, wykonałem kilka podstawowych niezbędnych modyfikacji tutaj wątek: KTM pierwsze przeróbki
W planach było więcej i też obiecałem, że jak zrobię do dam znać
Celem jest posiadanie lekkiego motocykla adv na dłuższe wypady.
W związku z tym z najważniejszych modyfikacji stanęło na wieży oraz zbiorniku paliwa
Opis jest podzielony na to co wybrałem, oraz jak „łatwo” się to montuje.
Największy problem był z wyborem wieży, czy tylko lepsze oświetlenie i golas.
Stanęło na wieży, ochrona przed wiatrem i deszczem w dłuższych podróżach
Do wyboru były firmy:
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-k5-fairing/
https://www.nomad-adv.com/…/2019-21_KTM_690_Nomad…
Wybrałem Nomad adv czy dobrze nie umiem na 100% powiedzieć, bo nie miałem w ręku tej z Czech, jednak przekonała mnie konstrukcja z aluminium, naprawdę jest lekkie i waży podobnie jak plastik, i to, że jak ją gdzieś pokrzywię to młotkiem wyprostuję. Wybrałem wariant z lampami z homologacją, aby policja się nie czepiała.
Ponieważ mam 183 cm to potrzebowałem podwyższenia kierownicy. Na standardowej wysokości po 10 min jazdy plecy byłaby, gdyż pozycja była słaba. Dążyłem do tego aby dało się wygodnie jechać na stojąco trzymając się nogami (mam GS i tam pozycja mi bardzo pasuje, do takiej dążyłem). Do tego potrzebowałem podwyższenia. KTM jako moto trochę drga, także chciałem nabyć jakieś coś na wibracje, a i też amortyzator skrętu by się przydał.
Całość została ogarnięta przez Enduro Parts dostarczyli mi:
amortyzator skrętu z aliexpresu, ramię https://enduroparts.com.pl/ramie-amortyzatora-skretu/29
Podwyższenie z tłumieniem (kupiłem używane tez od nich)
https://ktmsklep.pl/79001939500-progressive-handlebar…
oraz uchwyt montażowy do amortyzatora, wraz z dodatkowymi tulejkami wysokości 3 cm wycinanymi na CNC. Całość dała mi podwyższenie kierownicy na odpowiednią wysokość także jazda obecnie na stojąco jest naprawdę w porządku
Trzecim dużym obszarem to był zbiornik, praktycznie znalazłem jakieś tak w okolicach 10 litrów, ale też znalazłem w Australii zbiorniki 15 i 18 litrowe
https://www.safaritanks.com.au/…/1840-ktm-2019-690-18…
koszt sprowadzenia (cło 900 zł extra)
Do tego doszły dalej już drobiazgi
dodatkowe halogeny do jazdy we mgle,
https://allegro.pl/…/halogeny-90w-9000lm-lampy…
z dodatkowymi kablami https://archiwum.allegro.pl/…/instalacja-przelacznik…
i nakładki https://allegro.pl/…/nakladki-na-halogen-zolte-2-szt…
do tego przełączniki na wieżę
https://allegro.pl/…/przelacznik-wlacznik-switch-do…&
czy uchwyt ram moutn
https://allegro.pl/…/ram-mount-glowica-obrotowa-1-ram-b…
czy ładowarki https://allegro.pl/…/a-do-samochodu-i-motocykla…
Różnego rodzaju proste zabiezpieczenia
Płyta pod spód od 3-dmoto
https://www.3dmoto.pl/KTM…/p6718994_21405062.aspx
Ochrona tarczy hamulca
https://pl.aliexpress.com/item/32946861097.html…
ochrona czujnika abs tylnego
https://www.nomad-adv.com/…/Nomad_Rear_ABS_Guard_KTM…
stopka
ochrona abs przednia
https://www.nomad-adv.com/…/Front_ABS_Sensor_Guard.html
lusterka
https://allegro.pl/…/lusterka-double-take-mirror…
manetki podgrzewane
https://ktmsklep.pl/21012964044-heated-grip-kit
handbary accerbis z dodatkowymi listkami do ochrony przed wiatrem
airbox z dodatkowm pojemnikiem
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-storage-kit-2019/
ok, teraz montaż
Montowałem u mechanika znamy się jakiś czas, serwisuje mi GSa, zajęło mu to 2 pełne dniówki
Było kilka problemów.
Pierwszy to połączenie mocowania amortyzatora skrętu z wieża. Okazało się, że mocowania się nachodzą, skończyło się lekkim użyciem gumówki i przycięciem uchwytów od amortyzatorów skrętu bo całość nie chciała się w tej małej przestrzeni zmieścić. Znalezienie rozwiązania, aby w trakcie jazdy to się nie rozpadło zajęło nam z 2-3h.
Drugim problem było połączenie zbiorników z wieżą. Wieża ma boki które są przystosowane do normalnej szerokości moto. Na razie te boki nie zamontowałem, mam je mieć przycięte i jakoś montowane do zbiornika. Także przy montażu zbiornika okazało się, że trzeba się wpiąć do tylnej śruby tej od zbiornika (co się łamie). O tyle dobrze wyszło, że w moim modelu jest to już przekonstruowane więc stanęło na nagwintowaniu tej śruby od środka i przykręceniu tylnego mocowania zbiornika. Też trzeba było wydech obłożyć taśmą termiczną bazaltową bo odległość od wydechu do zbiornika wynosiła z 3 cm
Montaż halogenów też był kłopotem, gdzie to zamontować, aby od razu się nie urwało. Stanęło w miejscu za osłoną.
Nie liczyłem kasy, ale przypuszczam, że niestety tak ok 12-14 tyś wyszło. Drogo, KTM mógłby sprzedawać moto bardziej doposażone.
Pomimo tego frajda wynikająca z dobrej pozycji, a jak testowałem w nocy oświetlenie daje czadu jest naprawdę duża.
Mam nadzieję, że to się komuś przyda, szczególnie linki, gdyż spędziłem nad doborem części masę czasu.