KTM drugie przeróbki

Modyfikacje w KTM 690

W zeszłym roku, wykonałem kilka podstawowych niezbędnych modyfikacji tutaj wątek: KTM pierwsze przeróbki
W planach było więcej i też obiecałem, że jak zrobię do dam znać
Celem jest posiadanie lekkiego motocykla adv na dłuższe wypady.

W związku z tym z najważniejszych modyfikacji stanęło na wieży oraz zbiorniku paliwa

Opis jest podzielony na to co wybrałem, oraz jak „łatwo” się to montuje.

Największy problem był z wyborem wieży, czy tylko lepsze oświetlenie i golas.
Stanęło na wieży, ochrona przed wiatrem i deszczem w dłuższych podróżach

Do wyboru były firmy:

https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-k5-fairing/

https://www.nomad-adv.com/…/2019-21_KTM_690_Nomad…

Wybrałem Nomad adv czy dobrze nie umiem na 100% powiedzieć, bo nie miałem w ręku tej z Czech, jednak przekonała mnie konstrukcja z aluminium, naprawdę jest lekkie i waży podobnie jak plastik, i to, że jak ją gdzieś pokrzywię to młotkiem wyprostuję. Wybrałem wariant z lampami z homologacją, aby policja się nie czepiała.

Ponieważ mam 183 cm to potrzebowałem podwyższenia kierownicy. Na standardowej wysokości po 10 min jazdy plecy byłaby, gdyż pozycja była słaba. Dążyłem do tego aby dało się wygodnie jechać na stojąco trzymając się nogami (mam GS i tam pozycja mi bardzo pasuje, do takiej dążyłem). Do tego potrzebowałem podwyższenia. KTM jako moto trochę drga, także chciałem nabyć jakieś coś na wibracje, a i też amortyzator skrętu by się przydał.

Całość została ogarnięta przez Enduro Parts dostarczyli mi:
amortyzator skrętu z aliexpresu, ramię https://enduroparts.com.pl/ramie-amortyzatora-skretu/29
Podwyższenie z tłumieniem (kupiłem używane tez od nich)
https://ktmsklep.pl/79001939500-progressive-handlebar…
oraz uchwyt montażowy do amortyzatora, wraz z dodatkowymi tulejkami wysokości 3 cm wycinanymi na CNC. Całość dała mi podwyższenie kierownicy na odpowiednią wysokość także jazda obecnie na stojąco jest naprawdę w porządku

Trzecim dużym obszarem to był zbiornik, praktycznie znalazłem jakieś tak w okolicach 10 litrów, ale też znalazłem w Australii zbiorniki 15 i 18 litrowe
https://www.safaritanks.com.au/…/1840-ktm-2019-690-18…
koszt sprowadzenia (cło 900 zł extra)

Do tego doszły dalej już drobiazgi
dodatkowe halogeny do jazdy we mgle,

https://allegro.pl/…/halogeny-90w-9000lm-lampy…

z dodatkowymi kablami https://archiwum.allegro.pl/…/instalacja-przelacznik…

i nakładki https://allegro.pl/…/nakladki-na-halogen-zolte-2-szt…

do tego przełączniki na wieżę
https://allegro.pl/…/przelacznik-wlacznik-switch-do…&
czy uchwyt ram moutn
https://allegro.pl/…/ram-mount-glowica-obrotowa-1-ram-b…

czy ładowarki https://allegro.pl/…/a-do-samochodu-i-motocykla…

Różnego rodzaju proste zabiezpieczenia

Płyta pod spód od 3-dmoto
https://www.3dmoto.pl/KTM…/p6718994_21405062.aspx

Ochrona tarczy hamulca

https://pl.aliexpress.com/item/32946861097.html…
ochrona czujnika abs tylnego
https://www.nomad-adv.com/…/Nomad_Rear_ABS_Guard_KTM…

stopka

https://pl.aliexpress.com/item/1005002423852953.html?spm=a2g0o.detail.1000060.2.59443b68gp4at7&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=71306170-a460-4a43-98ee-ea2aa5ac77de&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:71306170-a460-4a43-98ee-ea2aa5ac77de,tpp_buckets:668%232846%238107%231934&&pdp_ext_f=%7B%22sceneId%22:%223339%22,%22sku_id%22:%2212000020602709436%22%7D

ochrona abs przednia

https://www.nomad-adv.com/…/Front_ABS_Sensor_Guard.html

lusterka

https://allegro.pl/…/lusterka-double-take-mirror…

manetki podgrzewane

https://ktmsklep.pl/21012964044-heated-grip-kit

handbary accerbis z dodatkowymi listkami do ochrony przed wiatrem

airbox z dodatkowm pojemnikiem
https://www.radegarage.com/parts/ktm-690-storage-kit-2019/

ok, teraz montaż

Montowałem u mechanika znamy się jakiś czas, serwisuje mi GSa, zajęło mu to 2 pełne dniówki

Było kilka problemów.

Pierwszy to połączenie mocowania amortyzatora skrętu z wieża. Okazało się, że mocowania się nachodzą, skończyło się lekkim użyciem gumówki i przycięciem uchwytów od amortyzatorów skrętu bo całość nie chciała się w tej małej przestrzeni zmieścić. Znalezienie rozwiązania, aby w trakcie jazdy to się nie rozpadło zajęło nam z 2-3h.

Drugim problem było połączenie zbiorników z wieżą. Wieża ma boki które są przystosowane do normalnej szerokości moto. Na razie te boki nie zamontowałem, mam je mieć przycięte i jakoś montowane do zbiornika. Także przy montażu zbiornika okazało się, że trzeba się wpiąć do tylnej śruby tej od zbiornika (co się łamie). O tyle dobrze wyszło, że w moim modelu jest to już przekonstruowane więc stanęło na nagwintowaniu tej śruby od środka i przykręceniu tylnego mocowania zbiornika. Też trzeba było wydech obłożyć taśmą termiczną bazaltową bo odległość od wydechu do zbiornika wynosiła z 3 cm

Montaż halogenów też był kłopotem, gdzie to zamontować, aby od razu się nie urwało. Stanęło w miejscu za osłoną.

Nie liczyłem kasy, ale przypuszczam, że niestety tak ok 12-14 tyś wyszło. Drogo, KTM mógłby sprzedawać moto bardziej doposażone.

Pomimo tego frajda wynikająca z dobrej pozycji, a jak testowałem w nocy oświetlenie daje czadu jest naprawdę duża.

Mam nadzieję, że to się komuś przyda, szczególnie linki, gdyż spędziłem nad doborem części masę czasu.










1 polubienie

Może nie umiem czytać ze zrozumieniem, ale nie zdradziłeś co zrobiłeś z kanapą. :slight_smile: To zdecydowanie nie wygląda na OEM, ale na pomarańczowym KTMie się nie znam, mój biały ma przerobioną a dalej siedzi się jak na desce ^^

No zrobilem kanape w jakoej s firmie z beszczad moto kanapy czy takie cos

Ale jest zelowa

Fest maszyna, gratki !

Ja zamontowałem na swoim 690R wieżę Rade Garage. Wieża jest cała z karbonu, dodatkowo w pakiecie dostajesz:

  • nowe światła
  • kierunkowskazu
  • “boczki”
  • mocowanie do amortyzatora skrętu
  • mocowanie pod Garmina

montaż zajął mi ponad 3 dni i nie jest do końca bezinwazyjny - wymaga wiercenia i “podcięcia” niektórych plastików. Ciężko mi się wypowiedzieć o jakości - np. karbon wymagał delikatnego polerowania, szyba miała w dwóch miejscach delikatne “rysy”.

Nie potrafiłem sobie poradzić z jednym elementem montażowym - napisałem mejla i odpowiedź z instrukcją dostałem następnego dnia - więc kontakt spoko.

Mam wrażenie, że całość wpada w delikatne wibracje na średnich obrotach.

Przejeździłem na razie około 200 km.




no ja na mojej ok 10 k km
nie ma większych problemów
było kilka groźniejszych padów, ale udało się ją wyprostować
bo z aluminium

To ja jeszcze dodam jedną opcję na wieżę do 690/701:

Kupiłem ją prawie rok temu w przedsprzedaży i miała kilka zongów przy montażu, ale teraz produkt wydaje się być solidnie dopracowany. Człowiek, który to robi jest dostępny przez telefon/email i szybko organizuje wsparcie.
PXL_20220508_090503961_2
PXL_20220508_094019444_3

Lista moich przeróbek ma jeszcze kilka pozycji:

  • podnóżki od Rade Garage - szersze i odrobinę niższe od fabrycznych, ale gdybym miał wybierać raz jeszcze, to wziąłbym podnóżki KTM Racing, bo z Rade Garage często ześlizgują mi się buty, a poza tym trudniej jest odpowiednio ustawić dźwignie hamulca i zmiany biegów przy lekko obniżonych podnóżkach
  • fuel dongle - ten z https://fueldongle.es/ do modelu z normą Euro 5. Jestem bardzo zadowolony z działania tego małego ustrojstwa. Silnik pracuje dużo płynniej na niskich obrotach.
  • skid plate z AXP Racing
  • osłony pokryw silnika z TripleClamp
  • z 3dmoto - dźwignia hamulca, bagażnik i wlew paliwa
  • redukcja wibracji kierownicy PHDS KTM
  • lusterka doubletake i handbary Barkbusters

i na moje potrzeby motocykl jest gotowy na większość podróży. W takim setupie byłem już na TET BiH i motocykl był idealnie przygotowany pod takie harce.
Jeśli chodzi o paliwo, to ponieważ większość czasu i tak latam po Europie, gdzie stacje nie są problemem, to nie robiłem żadnych modyfikacji na więcej paliwa. Mam na stanie mały worek Desert Fox i w razie potrzeby pojechania gdzieś dalej, gdzie nie ma stacji - wziąłbym. Ale nawet w Kirgistanie można było kupić paliwo i w aptece, więc nawet 10,5litra wystarczało bez problemów (ale mieliśmy zapasowy kanister 10l na 3 motocykle).

Oczywiście jeszcze kilka pomysłów na mody mam, ale póki co… powstrzymuję się :wink:

Pozdro,
rfk

2 polubienia