KTM 890 Adventure

Cześć,
Kupiłem 890tkę z myślą o offowych podróżach i wyjazdach na rajdy na orientację (bez dzikiej walki o czas). Zastanawiam się jak bardzo potrzeba ten motocykl zmodyfikować, żeby było ok. Kilka pytań na początek:

  1. Zastanawiam się czy to moto potrzebuje gmole? KTM ich nie oferuje, co już jest dziwne.
  2. Kupiłem nawigację Carpe-Iter. Jest duża!! Fabryczne mocowanie na GPS nie daje rady. A nie chcę kupować całej wieży za tysiące monet. Ktoś ma jakieś inne rozwiązanie?
  3. Jakie inne osłony stosujecie i uważacie za ważne/konieczne?
  4. Czy jeździcie na fabrycznym filtrze powietrza, czy tym mokrym?
  5. Stopka centralna potrzebna, czy nie?

Ciekawy jestem ile osób ma KTM 890 Adventure na naszym forum :slight_smile: W sumie to nowy sprzęt i jeśli nie jesteś tutaj jedyny to może jednym z dwóch :smiley:

p.s. Zazdroszczę bo to 890 lub nowy 790 to moje marzenie ale mnie nie stać :rofl:

Też zauważyłem, że za dużo ich w terenie nie widać jeszcze, więc większość to bulwarówki :rofl: No ale ja go nie po to kupiłem. Mam nadzieję, że będzie służył dobrze :slight_smile:

1 polubienie

Ja mam 890 adv 2022 rok.

Kupielm gmole i rury na bok i tyl z heeda.

Osolne termo wydechu

Mnie się najbardziej podobają tak bez stelaża

Stopki centralnej nie mam i nie potrzebuję.

Dołożyłem osłonę alu żeby błoto nie leciało z przedneigo koła.

Navi mam navitela albo telefon. Ale to nie jest top.

FB_IMG_1684316465410


Dzięki. Ładnie wygląda. A z gmolami zamontowałeś, bo wiesz, że są potrzebne, czy asekuracyjnie? Ja właśnie planuję na razie nie montować, bo podobno fabrycznie jest ok z tymi osłonami baku. Wiadomo, nie przy szlifie na asfalcie :wink:
Z navi poszedłem w Carpe-Iter, ale fabryczne mocowanie KTMa jest dramatyczne i ostatecznie spawałem z aluminium swoje. Pięknie może nie wygląda ale jak na razie się sprawdza.
Stelaży i kufrów też nie chcę. Poszedłem w sakwy Mosko, ale jeszcze nie testowane. Jak wszystko będzie jak należy to wtedy napiszę jak wrażenia i czy warto.

Podeślij jakieś foteczki.

Nowy motorek. Szkoda mi tych plastików w razie gleby czy kamienie czy piach czy drzewo.

Rury dodatkowo wzmocnią czachę która ponoć nie jest za solidna.

Natomiast nie wiem czy przykręcenia gmoli do bloku to najlepsze rozwiązanie. Ale tam inaczej się nie da.

Co do navi to jeszcze ostatnio testowaliśmy KTM ride to spoko wytyczalo trasę widokowa. Natomiast off to chyba albo Garmin albo tablet zostaje.

Stelaży nie stosuje w ogóle bo za szeroko, ale może musze zobaczyć u kogoś coś dobrego :wink:

Ja na razie nic nie zmieniam. Trzeba trochę to zużyć.

A grzane manetki masz?

Jak zamontuję sakwy to zrobię foty. Na razie to w zasadzie nie mam.
Manetki grzane zamówione, te ze sterowaniem z kompa.
Navi Carpe-Iter się jak na razie sprawdza super. Mam z kontrolerem adventure: Carpe Iter Controllers – Carpe Iter
Na dobrą sprawę to tablet na androidzie z DMD2. Elegancka appka jeśli chodzi o jazdę po GPX i roadbook.

Hej. Mam 890r. Od maja 2021. Przebieg 21 tys. km. Miałem już kilka innych motocykli w tym też terenowe. Ten KTM to najlepsze moto jakim jeździłem biorąc pod uwagę właściwości jezdne, składanie w zakretach, manewrowość, przyspieszenie.

  1. Zastanawiam się czy to moto potrzebuje gmole? KTM ich nie oferuje, co już jest dziwne.
    To właśnie w ogóle nie jest dziwne, moto zostało tak zaprojektowane, że gmoli nie potrzebujesz. Ja właśnie dlatego wybrałem 890r, mi motocykle z gmolami się nie podobają. Np Honda AT z gmolami traci bardzo, Tenere też bez gmoli wygląda lepiej. Zaliczyłem już kilka gleb na tym moto. Jedną w piachu solidną przy prędkości ponad 50 km/h, po upadku byłem 5 metrów od moto :slight_smile: . Ponieważ nie jeżdżę w terenie skalistym to olałem wzmocnienie tych plastików pod bakiem. Nigdy nic mi się tam nie połamało (KTM ma teraz dostępną jednoczęściową osłonę, dużą alu), oryginalna aluminiowa osłona owszem jest cienka i się wygina czasem ale wg mnie o to właśnie chodzi, że coś się poddaje i amortyzuje a nie wyrywa i upierdala śróby czy mocowania z bloku silnika.

  2. Kupiłem nawigację Carpe-Iter. Jest duża!! Fabryczne mocowanie na GPS nie daje rady. A nie chcę kupować całej wieży za tysiące monet. Ktoś ma jakieś inne rozwiązanie?
    Tutaj masz trochę problem, bo właśnie mocowanie lampy jest słabe w 890r i to chyba jego najsłabszy punkt, to jest element, który mi się w jednym miejscu ułamał podczas tej gleby w piachu. Po tym dokupiłem metalowe wzmocnienie. Dlatego na konstrukcje lampy nic nie montuje, żeby nie dociążać, tylko na kierę. Chyba w 890r 2023 jest to wzmocnione.

  3. Jakie inne osłony stosujecie i uważacie za ważne/konieczne?
    890r 21-22 wzmocnienie mocowania lampy przy ramie.

  4. Czy jeździcie na fabrycznym filtrze powietrza, czy tym mokrym?
    Tylko suchy, wymieniam raz na rok. Mokry mam w exc-f 350 ale to inna bajka.

  5. Stopka centralna potrzebna, czy nie?
    Generalnie stopka centralna w moto, które jeździ w terenie jest bez sensu, moja opinia podkreślam. Na wybojach napierdala tam i z powrotem, dodaje wagi. Aspekt łatwego czyszczenia do mnie nie przemawia. To jest terenowe moto, nie jest łatwe w utrzymaniu z założenia. W szosowych moto zawsze miałem centralna stopkę, w terenowych nie.

Dzięki. Podobne przemyślenia mamy. Ja mam 2023 właśnie, zobaczymy jak z tym mocowaniem lampy będzie. Na razie wymyśliłem sobie coś takiego:




Pięknie może nie wygląda, bo to moje pierwsze spawanie Alu, ale jak na razie się sprawdza, a już trochę km offem zrobiłem. Trochę dopieszczę, pomaluję na czarno i będzie.

Co jeszcze jest potrzebne z tego co widzę, to osłona, żeby spod przedniego koła syf nie leciał na silnik i wydech. Wczoraj mi się słoma zebrana zaczęła jarać :cold_sweat:

1 polubienie