Jazda po nieczynnych liniach kolejowych biegnących przez lasy

Witajcie,

zwracam się do Was z nurtującym mnie od dawna pytaniem – czy są jakieś generalne zasady dotyczące jazdy po nieczynnych liniach kolejowych. Mam na myśli stare linie, często ze zdemontowanymi szynami, które biegną przez lasy. Teoretycznie teren nie należy do LP.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Mi się wydaje że jedyne zasady to kwestia własności oraz te same zasady co dotyczą aktywnej linie kolejowe ale nie dam sobie głowy za to uciąć.
Trzeba było by na przykładzie sprawdzić aby mieć pewność ,daj znać gdzie taki tor jest to przyjrzeć się.

Pryzkład: Stara linia wąskotorówki od Brynka do Przezchlebia:

Jeszcze 3 lata temu tam jechałem. Z tego co wiem to teren PKP nadal. Jak przełączysz się na widok sateility to widać, że ten jest porośniety.

Linia, która biegnie m.in. przez Puszczę notecką.
https://goo.gl/maps/RmLWjnMFzo14K1kW8

Tak to wygląda - nie ma szyn, podkłady zarośnięte.


mi się wydaję że spokojnie można wzdłuż tych torów pojechać , tym bardziej że jest wydzielenie w LP.

z tego co znalazłem to na terenie puszczy można poruszać się na konkretnych trasach wyznaczonych czyli wzdłuż tych torów raczej nie można jeździć ale w dokumencie Program Gospodarczo-Ochronny dla LKP Puszcza Notecka na stronie 103 znalazłem pewna możliwość i potencjał.
image

1 polubienie

Niestety propozycje zawarte w „Programie…” prowadzą wyłącznie po asfalcie.

https://forum.rat-adv.com/t/nitka-46km-z-tarnowskich-gor-do-przezchlebia-nasypem/655/8

Naweti widzę, że jest temat o tej trasie kolejowej, którą dałem za przykład.

lista wykazana jest asfaltem ale na samym dole pod lista jest furtka do współpracy i możliwość na wyznaczenie trasy off , pytanie jak wyglądała by współpraca z radą społeczno-naukową aby wyznaczyć ścieżkę.

Wstęp bez zezwolenia jest zabroniony. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20210000723/O/D20210723.pdf
§ 2. Na obszarze kolejowym zabrania się ponadto:

  1. osobom nieuprawnionym:
    a) wstępu na torowiska, nasypy, wiadukty, mosty i rampy oraz przebywania na nich, wstępu do wykopów i tuneli
    kolejowych oraz przebywania w nich,

Sankcje w stosunku do naruszających ten przepis wyciąga SOK lub Policja.
SOK raczej nie kontroluje starych torowisk bez torów (bo nie ma już czego ukraść a i wypadku z pociągiem nie będzie), ale Strażnicy leśni w tym wypadku mogą się rozpędzić i chcieć skontrolować, no i gdy udawanie, że się zabłądziło nie pomoże, to może być problem.

Dzięki za konkretną odpowiedź! To w ramach RATS zamyka temat jak dla mnie.