Honda CRF300L - mody

Witam,
Od niedawna stałem się posiadaczem 300L. Moto zakupione nowe w salonie, miało być do odebrania w połowie stycznia ale okazało się, że było do odbioru już w grudniu. Nie wszyscy wiedzą ale model ten jest tzw. golasem jak wychodzi z fabryki, stąd też podejrzewam jego cena, która nie jest uważam wygórowana. Dlatego zdecydowałem się, zanim przejechałem pierwsze km na kilka modów na dzień dobry.

  • opony Pirelli MT21 + dętki heavy duty założone od razu w salonie
  • handbary ZETA dedykowane do tego modelu. Pasują idealnie, wyglądają naprawdę solidnie
  • płyta pod silnik AXP Racing + osłona kiwaka
  • osłony ramy aby nie zdzierać butami Acerbis
  • bagażnik AXP Racing wykonany z grubego plastiku, dedykowany do tego modelu

W planach na pewno z czasem będzie wymiana zawieszenia, bo standardowo jest dość miękkie i pod moją wagę może nie działać, ale to już muszę sprawdzić w terenie. Mam nadzieję szybko przelatać te pierwsze 1000 km, serwis i można będzie upalać.
Może ktoś już jeździ tym motorkiem i robił inne mody, które się sprawdzają ?
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie…

4 polubienia

Hejo, też swoją odebrałem chwilę temu, męczę temat zawieszenia i chyba pod kątem finansowym najsensowniej wygląda to w Szczepański Suspension. Planuje oddać swoją do przeóbki w pierwszy weekend jak pogoda będzie sprzyjać.

Witam, Jak duże są to pieniądze w Szczepańskim? Hyper Pro w Hondzie ok 3500 pln oczywiście przód i tył.

no to mniej więcej to są własnie takie pieniądze u Szczepańskiego w zależności czy będzie sprężyne wymieniał z przodu to okolice 3300 + (jeżli wymieni spręzynę z przodu ) jakieś 500 zł

ja dostałem w łodzi w hondzie zupełnie inną wycenę na hyperpro:
sprężyny przód - 150 euro
tył - 106 euro

amor zwykły 400 euro
regulowany 789 euro

więc z tym regulowanym + montaż to wychodziło ponad 5 tys

to Rafał Osoliński z forum crf 300l - na ohlinsie regulowanym zkalkulował mi to w okolicy 6 tys

Szczepański ma świetne opinie, kilka tych crfek przerobił stąd taką decyzję podjałem :slight_smile:

Na tył załozyłem Hyper pro z ustawieniami na Enduro i pod moją wagę. Po zmianie to przód nie wymieniłem, bo zrobienie tyłu to przeskok kosmiczny. Przód pewnie docelowo zmienię, nie wiem jeszcze na co.

Możesz rozważyć to tak, że jak zmienisz tył na akcesoryjny to sprzedając motocykl możesz sprzedać osobno założony kompletny amortyzator. A motocykl sprzedać z oryginałem.

Nie szedł bym w samą sprężynę na tył. To tylko załatwia jedną stronę, odbicie nadal będzie nie takie.

Jakby ktoś miał chwilę czasu to wklejam filmik do modów które założyłem…

3 polubienia

cześć,

mam 250L (myślę że będzie aplikować do 300L również) i pierwszym ‘modem’ który bym zrobił gdybym wiedział to składana dźwignia zmiany biegów. Niestety nie wiedziałem :frowning:
przy glebie uderzenie idzie w cięgno zmiany biegów i wygina popychacze (pewnie fachowo to się inaczej nazywa ale mniej więcej wiadomo o co chodzi mam nadzieję, jeśli nie to jest to SPINDLE GEARSHIFT
24610-KYJ-900). No w każdym razie pojawiają się różne problemy ze zmianą przełożeń, włącznie z tym że zostaniesz na 6. :slight_smile:

Z innych ‘drobiazgów’ ja wywaliłem fabryczną osłonę przedniej zębatki napędowej, bo służy chyba tylko zbieraniu błota…trochę szkoda łańcucha :slight_smile:

Kolejny filmik na moim kanale…
będziemy robić więcej jazdy już wkrótce…

1 polubienie

Witam.
Oponę na przód w jakim rozmiarze zdobyłeś?
Oryginalnie producent podaje 80/100-21. Ja szukałem Pirelli MT21 Rallycross w tym rozmiarze, ale dostępne w zasadzie tylko 90/90-21. Producent przebąkiwał coś o 80/90-21, ale nie znalazłem w Polsce.
Czy te 90/90-21 wchodzą bez problemu?
Pozdrawiam.

Na przód możesz zakładać 80/100 i 90/90. Na tył 110/100, 120/80, 120/90.

Dziękuję.
To ważna informacja dla mnie.
Pozdrawiam.

Jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.

Też latam CRF300L, moje mody to:

  1. Osłony ramy Acerbis X-Grip (179 zł) - wiadomo
  2. Osłona silnika Acerbis Skid Plate (264 zł) - plastikowa bo szkoda masy
  3. Osłona chłodnicy z AliExpress (112 zł) - ale nie warto, jest bardzo cienka, nie wiem czy nie lepiej zostać przy oryginalnej lub zamówić jakąś pancerną, ale to wydatek już ~500 zł
  4. Poszerzenie stopki z AliExpress (57 zł) - wiadomo
  5. Ładowarka USB z AliExpress (37 zł) - wiadomo, plus wtyczka do oryginalnego gniazda AUX
  6. Folia na wyświetlacz z AliExpress (13 zł) - bo rysuje się od samego patrzenia
  7. Bagażnik z AliExpress (192 zł) - wiadomo, poza tym jest super dokładnie ten z Ali
  8. Korek magnetyczny Zeta (30 zł) - zbiera syf szczególnie na dotarciu
  9. Składane lusterka z Allegro (101 zł) - przydają się w korkach oraz w offie
  10. Kierunkowskazy małe LED z AliExpress (140 zł) - bo te duże i tak się urwą przy pierwszej glebie w offie, przy okazji wyrywając ze sobą pół “zadupka”
  11. Przerywacz kierunkowskazów Hebe (24 zł) - żeby kierunkowskazy z powyższego punktu nie napierdzielały jak stroboskop na dyskotece
  12. Żarówka LED Auxito z AliExpress (60 zł) - żeby wymienić oryginalną halogenową świecącą w brzydkim żółtawym kolorze na piękny, biały, nie mówiąc już o tym, że świeci mocniej
  13. Osłony dłoni Polisport Sharp Lite (90 zł) - są plastikowe, bez metalowego rdzenia, ponieważ znowu - masa, ale zastanawiam się jednak nad wymianą na coś metalowego
  14. Podwyższenie kierownicy Hebe (59 zł) - wiadomo

Suma powyższych: 1358 zł czyli dosyć niewiele a każdy mod moim zdaniem wart zrobienia.

W planach jeszcze poniższe, grubsze mody (część już leży na półce i czeka na montaż, część jeszcze do mnie leci):

  1. Kierownica Renthal CR High (395 zł)
  2. Tylny amortyzator Rally Raid Level 2 ze sprężyną 90 N/mm oraz hydraulicznym regulatorem napięcia wstępnego sprężyny (ok. 4000 zł)
  3. Dłuższa stopka boczna Rally Raid (ok. 400 zł) - ponieważ po zamontowaniu poprawnego amortyzatora oryginalna stopka staje się bezużyteczna, zresztą już nawet przy oryginalnym zawiasie motocykl mocno się przechyla
  4. Sztywniejsze sprężyny oraz gęstszy olej w lagach, ale to jeszcze muszę wybadać

Mógłbym prosić o link do tego korka ?
Z góry dziękuję.

Ilość modów które zrobiłem już jest dosyć duża, powiedział bym że za duża :smiley:

Ale najważniejsze z nich - zawieszenie! Jak ktoś jeszcze nie ma serdecznie polecam, motor lata całkowicie inaczej, w końcu można upalać w offie bez strachu (oryginalne na muldach, nierównych podjazdach i przeszkodach jest po prostu niebezpieczne, imo działa jak katapulta XD). Ja założyłem ohlins tył + nowa sprężyan ohlins przód i śmiga.

Ta oslona, mowa o metalowym elemencie wew. pomoże uratować obudowie silnika gdy dojdzie do zerwania łańcucha.

Hej. Ta żarówka to plug and play czy coś trzeba dokupić, przerobić? Daj link do ali z tą żarówką.

plug and play, mam jedną taką na sprzedaż, nową, za 60 zł mogę odpalić jak chcesz :wink: